Με βάση ένα πολύ πρόσφατο τηλεφώνημα μιας, κατά τα άλλα πολύ ευγενικής, τηλεφωνήτριας από εναλλακτικό πάροχο για να μπω σε ένα καινούργιο πρόγραμμα της εταιρείας και μιας σχετικής κουβέντας που έγινε, αποφάσισα να πω κάποια πράγματα που προέρχονται από την 25ετή καθημερινότητά μου σε νησι, την Κέρκυρα, που έχει ταλαιπωρηθεί απίστευτα στις τηλεπικοινωνίες.
Το πρόβλημα γενικά είναι γνωστό: οι βασικές γραμμές πάνω στις οποίες είναι στημένο το δίκτυο του ΟΤΕ, είναι τουλάχιστον 30 ετών, εκτός από γραμμές που αλλάχτηκαν κατόπιν ανωτέρας βίας. Τα πολύ γνωστά χάλκινα καλώδια είναι σε κακή κατάσταση, σε τέτοιο σημείο που πάνω από 2 χιλιόμετρα από τα κέντρα του ΟΤΕ δημιουργούνται μεγάλες αποσβέσεις σήματος, σε σημείο το line attenuation να φτάνει τα 55 και τα 60 σε τιμή χαλαρά και η όλη λειτουργία μιας γραμμής ADSL σε αποδεκτά επίπεδα είναι πρακτικά αδύνατο. Στο όλο πρόβλημα έρχονται να προστεθούν τα επιεικώς απαράδεκτα router που δίνει ο ΟΤΕ σε κάθε σύνδεση που, έχουν τσεκαριστεί άπειρες φορές, είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατο να δουλεύσουν πάνω από τα 3,7 χλμ, απόσταση από το κέντρο του ΟΤΕ.
Τα Router που έχω βάλει έχουν φτάσει να δουλεύουν σε απόσταση 6 χλμ και με line attenuation κοντά στο 60 κι ας λέει ο ΟΤΕ οτι δεν γίνεται. Ξέρουν ότι έχουν χάλια γραμμές, καλύτερα router δεν μπορούν να δώσουν?
Εχω αλλάξει προσωπικά σε χωριά ολόκληρα, τα router γιατί είχαν παιδευτεί απίστευτα με τα εν λόγω router και στην τελική ενώ πλήρωναν δεν μπορούσαν να έχουν internet. Σε τόσο τουριστικές περιοχές σαν την κέρκυρα, το να μην έχουν τα δωμάτια που νοικιάζονται, την δυνατότητα να προσφέρουν πρόσβαση στο Internet, είναι απλά καταστροφική. Δεν μπορεις να είσαι σύνχρονο μέρος, να προσφέρεις τουρισμό ανώτερου επιπέδου και να μην μπορούν να λάβουν-στείλουν τα email τους, οι έρμοι οι τουρίστες που θέλουν να στείλουν τις φωτογραφίες τους, στους αγαπημένους τους!!!
Στο όλο πακέτο έρχονται μεταγενέστερα να προστεθούν και οι εναλλακτικοί πάροχοι. Το ανέκδοτο συνεχίζεται: αντι να προσφέρουν καλύτερες επιλογές και κυρίως ποιοτικότερες υπηρεσίες, βασίζονται πάνω στο ίδιο απαρχαιωμένο δίκτυο και προσπαθούν να πείσουν τον κόσμο ότι τα πράγματα είναι καλύτερα αν αλλάξει δίκτυο!
Δεν μπορεις να λες όμως ότι προσφέρεις τεχνική υποστήριξη και σε ολόκληρο νησί να μην έχεις 10 τεχνικούς, να μην κυκλοφορούν φορτηγά υποστήριξης της εταιρείας και το βασικότερο να μην έχει γίνει καμία εργασία βελτιώσης σε πελάτες που έχουν αλλάξει δίκτυο.
Τι το καλύτερο μπορεί να κερδίσει κάποιος αν αλλάξει δίκτυο? Μπαίνει σε έναν λαβύρινθο όπου ξεκινάει, όταν υπάρξει πρόβλημα, να τσακώνεται ο πελάτης από την μιά με τον πάροχο που δίνει τις υπηρεσίες και από την άλλη με με τον ΟΤΕ που δίνει τις γραμμές. Χαος.
Είχα πελάτη γιατρό που έμεινε χρονιάρες μέρες από εναλλακτικό πάροχο 1,5 μήνα χωρίς τηλέφωνο - internet και τελικά υποχρεώθηκα σε φίλο στον ΟΤΕ για να βρεθεί λύση.
Προσωπικά είχα το εξής τραγελαφικό: όταν μου ζήτησαν συνέντευξη από το Pc-magazine πέρσυ το Φεβρουάριο, αναγκάστηκα να δώσω την συνέντευξη από δανεικό Internet γιατί και οι δύο γραμμές ADSL που πλήρωνα στον OTE ηταν κομμένες και οι δύο. Ούτε πρόσφυγας να ήμουν! Και η απάντηση από βλαβοληπτικό του ΟΤΕ ήταν ότι υπάρχει τεράστιο πρόβλημα εμ τις γραμμές στην κέρκυρα και το ξέρουν όλοι!
Σε όλα αυτά τα όμορφα, έρχονται πλέον και οι προσκλήσεις, τιμητικές για μένα, για παρουσίαση των νέων και πολυ ενδιαφερόντων IPTV υπηρεσιών που πλέον είναι και πολυ της μόδας. Για να δουλεύσουν όμως αυτές οι υπηρεσίες στην έρμη επαρχία ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ. Την γραμμή μου 4MB, δεν έχει μπορέσει κανένας να την κάνει μεγαλύτερη και δεν είμαι στα βουνά! Είμαι σε ένα επιπεδο μέρος, σε κεντρικό δρόμο και 2,5 χλμ από το κέντρο της κέρκυρας όπου υπάρχει και το τηλεπικοινωνιακό κέντρο του ΟΤΕ.
Πόσο δύσκολο πια είναι να προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες? Η IPTV θέλει 8 Mbps για να μπορέσει κάποιος να δεί κανονικά. Ο μέσος όρος είναι στα 2 Mbps και πολύ που λέω.
ΚΑΙ ΘΕΤΩ ΘΕΜΑ: Γιατί κοροϊδεύουν τον κόσμο και τον ταλαιπωρουν με νέες υπηρεσίες, την ίδια στιγμή που είναι ευχής έργον αν η ονομαστική ταχύτητα είναι πραγματικά η μισή και οι γραμμές είναι τα ίδια χάλια, δεκαετίες τώρα?
Απέφυγα να εκθέσω με ονόματα και στοιχεία συγκεκριμένες εταιρείες, παρόλο που εχω στα χέρια μου στοιχεία. Στόχος μου είναι μπας και ακούσει κανένας και βοηθήσει την έρμη επαρχία που έχει ταλαιπωρηθεί απίστευτα. Να τονίσω ότι οι τεχνικοί στον ΟΤΕ προσπαθούν πάαααρα πολύ. Το έχω δεί με τα μάτια μου.
Για μένα δεν θέλω να κάνει κανείς κάτι: θα έχω οπτικές ίνες στην Καλιφόρνια.